°C
TIME DATE
Ma Illés nap van.

2018-01-12 15:53:44 / Szerző: HajduPress

Baj volt a tápszer reklámokkal, 54 milliós bünti jár érte

A nagyobb felbontású fotók megtekintéséhez kattints a képre!

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Milumil termékek jogsértő reklámozása miatt a Numil Hungary Tápszerkereskedelmi Kft.-re 54 millió forint, a Házi Gyermekorvosok Országos Érdekvédelmi Egyesületére pedig 500 ezer forint bírságot szabott ki - közölte a GVH pénteken az MTI-vel. 

    
A versenyhivatal szerint a Numil 2014. november 1-től 2016. március 31-ig tartó kereskedelmi gyakorlata megtévesztő volt, mert reklámjában a haázi gyermekorovsok egyesületének ajánlását használta, azt a látszatot keltve, hogy az egy független, szakmailag megalapozott álláspontot képvisel megfelelő előzetes vizsgálatok után. Ezzel szemben az ajánlás szakmai háttere nem igazolódott, a két fél együttműködése marketing célú volt, az ajánlás felhasználásáért az egyesület anyagi juttatásban részesült - állapította meg a GVH.
    
A GVH rámutatott arra, hogy egy egészségügyi jellegű szakmai ajánlás többféle fogyasztói értelmezéssel rendelkezhet, függően a megfogalmazásától, a megjelenítése formájától és az érintett piac jellemzőitől is. Néhány termékkategória (gyógyszer, gyógyászati segédeszköz, élelmiszer) esetében a szabályozás tiltja vagy korlátozza a reklámokban felhasználható hivatkozást orvosok vagy más egészségügyi szakemberek ajánlására az emberi egészség védelme, illetve a versenysemlegesség és esetleg az indokolatlan fogyasztás elkerülése érdekében. 
    
A versenyhivatal a bírság meghatározásakor az egyesület esetében az együttműködésből származó, releváns árbevételből, a Numilnál pedig a vizsgált, jogsértő információt tartalmazó kereskedelmi kommunikáció költségeiből indult ki.
    
A GVH a cég esetében enyhítő körülményként értékelte, hogy az eljárás indulásakor módosította kereskedelmi gyakorlatát, a kereskedelmi gyakorlat összköltségéhez képest is számottevő költséget vállalt, az egyik kommunikációs hibát elismerte, illetve maga is észlelte, és korrigálta a televíziós reklám egyik hiányosságát.
    
Az egyesület esetében enyhítő körülmény volt, hogy a hivatal megkeresésekor önkéntesen csatolt olyan iratot, amely meghaladta adatszolgáltatási kötelezettségét, túlmutatott a vonatkozó kérdésen és számára kedvezőtlen tartalmú volt - olvasható a közleményben.

(MTI)


A rovat legfrissebb cikkjei

Idén kétszer annyit késtek az európai légijáratok, mint tavaly
Többet, de tudatosan költöttek nyaralásra a magyarok
Brutál: ők a NAV legnagyobb adósai
Telenoros vagy? Akkor érdemes résen lenni
Jaj nektek, vállalkozók: 50 helyett 75 ezer lehet a KATA

Hozzászólások