TIME DATE
Ma Apollónia nap van.

2020-06-27 10:51:06 / Szerző: HajduPress

A Coca-Cola nem hirdet a Facebookon

A nagyobb felbontású fotók megtekintéséhez kattints a képre!
Elég drasztikus lépésre szánta el magát a Coca-Cola, pénteki bejelentésének értelmében a cég ugyanis legalább 30 napig egyetlen közösségi platformon sem fog hirdetni.

A cég kiemelte, hogy nem csatlakozott hivatalosan az elmúlt napokban a Facebook ellen indult bojkotthoz, de átmenetileg befagyasztják a hirdetéseiket – írja a CNBC.
 
Nagy hirdetők bojkottálják a Facebookot gyűlöletbeszéd miatt

 A Verizon csatlakozásával megnőtt a rasszizmus és antiszemitizmus elleni tiltakozás súlya.
A rasszizmusnak nincs helye a világban, és nincs helye a közösségi médiában sem. A Coca-Cola Company legalább 30 napra leállítja a fizetett hirdetéseit az összes közösségi platformon, a szünet alatt pedig átnézzük az irányelveinket, hogy lássuk, szükség van-e változtatásokra. Emellett pedig nagyobb fokú átláthatóságot és elszámoltathatóságot várunk a partnereinktől – fogalmazott James Quincey, a cég elnök-vezérigazgatója. A Coca-Cola az elmúlt időszakban többször is posztolt a sokszínűségről, és a rendszerszintű rasszizmusról is a Twitteren.
 
A Coca-Cola bejelentése nem sokkal azt követően látott napvilágot, hogy több nagy cég után az egyik legnagyobb globális hirdető, az Unilever is bejelentette, hogy 2020 hátralévő részében már sem a Facebookon, sem a Twitteren nem fognak hirdetni. Korábban olyan cégek álltak be a Facebook bojkottja mellé, mint az Eddie Bauer, a The North Face és a Patagonia, a Coca-Cola kiállása után pedig a Levi's és a Dockers is jelezte, hogy legalább egy hónapig leállítja az összes hirdetését a Facebookon és az Instagramon. Mint írták, a Facebooknak tennie kell valamit a félretájékoztatás és a gyűlöletbeszéd ellen a saját platformjain, a jelenlegi helyzet ugyanis elfogadhatatlan mértékben sérti az általuk képviselt értékeket. A csokoládégyártó Hershey's pénteken szintén csatlakozott a kampányhoz, ők az év végéig harmadára vágják a reklámköltéseiket.
 
Mark Zuckerberg egy Facebook-posztban arról írt, hogy tervezi új irányelvek bevezetését, melyekkel egyebek mellett a gyűlöletbeszéd ellen is lehetne harcolni, de magára a bojkottra közvetlenül nem reagált. Egy, a CNBC által megszerzett, a hirdetőknek küldött dokumentumban a Facebook globális marketingért felelős vezérigazgató-helyettese azt írta, hogy a bojkott nem segít abban, hogy közösen haladjanak előre, és azt is kiemelte, hogy a döntéseiket elvek, nem pedig bevételek alapján hozzák meg.
 
Forrás: index.hu
Fotó: unsplash.com

A rovat legfrissebb cikkjei

Elképesztő ütemben nőtt a milliárdos magyar cégek száma az elmúlt években
Új program indul a magyar vállalatok támogatásáért
Jelentősen felértékelődtek az MNB aranyai
A Csókkirály és Pálinka termel a legtöbbet
Erősödött a forint késő délutánra

Hozzászólások